Content marketing-ul este în fapt, povestea afacerii tale, și implicit povestea ta.
Nu este un concept nou. Însă acum, în era internetului, când toate afacerile au și o latură digitală, asta în cazul în care nu sunt deplin digitale, Content Marketing-ul este indispensabil mai mult ca oricând.
Competiția puternică din piață a dat naștere unor adevărati experți în marketing prin conținut. Însă acesta se practică din timpuri vechi, mai mult intuitiv, născut din dorința de a transmite mesaje celor care ar fi putut fi interesați de un produs sau serviciu.
Semințele marketingului prin conținut au fost sădite prima dată, nu mai devreme de 1732. Benjamin Franklin a publicat atunci Almanahul Annual, Poor’s Richard Almanach, cu scopul de a-și promova afacerea de printat. Aceasta și alte povești interesante și inspiraționale se găsesc aici.
Marile companii își spun poveștile de secole, însă terminologia de content marketing a apărut relativ recent, în 1996, când a fost prima dată lansată în eter de John F. Oppedahl, la o conferință a jurnaliștilor americani. Nu știa atunci că ceea ce a rostit el între colegii jurnaliști, va deveni unul dintre cei mai importanți termeni din marketing 😊. Trei ani mai târziu apărea și blogul.
Ce este de fapt content marketing-ul?
Potrivit Content Marketing Institute, marketingul prin conținut este o strategie de marketing, focusata pe crearea și distribuirea de povești, către un public țintă. Povești relevante, consistente, care aduc un plus de valoare consumatorilor.
Ce înseamnă acest lucru?
Înseamnă, să fii prezent în viața oamenilor care te urmăresc, pe tine sau produsul tău. Să fii alături de ei, să îi susții, să le oferi bine, să le îmbogățești viața prin faptul că le dăruiești valoare. Cam la fel ca într-o relație de prietenie.
Ne sfătuim prietenii cu sufletul, cu gândul de a le aduce bine în viața lor, cu intenția de a-i ajuta și a-i face părtași la experiențele frumoase sau uneori, mai puțin frumoase, pe care le-ai trăit.
De câte ori nu ai spus unui prieten de înghețata bună pe care o vinde doamna drăguță din colțul blocului, sau despre șamponul pe care îl iubești pentru că îti face părul mătăsos? Sau poate de o zi mai proastă pe care ai avut-o?
Știi de ce ai făcut asta?
E simplu:
- Pentru că vrei să le fie bine.
- Pentru că atunci când ai momente bune, vrei să le împarți cu ei, cu cei dragi.
- Pentru că vrei să fii văzut așa cum ești. Autentic, fără măști, uman, cu bune și rele.
În concepția noastră, exact așa trebuie să fie și marketingul prin conținut: o relație strânsă de prietenie cu urmăritorii noștri. În care să dăm din ce avem bun și stim că poate ajuta, informa, oferi valoare, oferi claritate.
Îmi vine în minte replica grozavă a lui Thumper din filmul de desene animate Bambi: “If you can’t say something nice, don’t say nothing at all”.
În content marketing-ul pe care îl promovăm noi, aș traduce așa:
Spune povești de marketing care aduc mereu ceva bun în viețile oamenilor.
Pentru că, la Creatori de Context, poveștile sunt ridicate la rang de artă. Povestea ta și a afacerii tale, este suflul afacerii noastre.
Tocmai de aceea, scriem povești de marketing autentice pentru afaceri cu care rezonăm, la nivel profund, uman. Care ne apar autentice și clădite cu iubire pentru cei din jur.
Poți să afli mai multe despre ce facem și mai ales CUM facem lucrurile, dând un click aici.